
Stress in een vroeg stadium signaleren. Dat betekent meer.
MindCare | Preventief Stress management
Het functioneren van medewerkers wordt regelmatig beïnvloed door problemen op het werk of privé. Hier niets mee doen kan tot een opeenstapeling van problemen leiden die uiteindelijk kunnen resulteren in (langdurig) verzuim.
Van leidinggevenden wordt verwacht dat ze met hun medewerkers in verbinding staan en daarbij vroegtijdig signaleren of iemand dreigt uit te vallen.
Van medewerkers wordt verwacht dat ze enthousiast en betrokken zijn bij hun organisatie. Goed contact onderhouden met de leidinggevende is hier een onderdeel van.
Deze problematiek, evenals de wederzijdse verwachten zijn herkenbaar voor heel veel organisaties. Desondanks zien we toch veel medewerkers uitvallen, om vervolgens na een ziekmelding te worden opgeroepen bij de arbodienst. Daarna volgt veelal een langdurig re-integratie proces met diverse negatieve gevolgen voor de betrokken medewerker maar ook collega’s en organisatie.