Veilig werken met Zivver

Als professionele organisatie gaan we graag vertrouwelijk om met gevoelige informatie van en over onze klanten. Daarom maken we bij HumanCapitalCare gebruik van Zivver om vertrouwelijke informatie veilig te versturen. Zivver is een applicatie om veilig met u te e-mailen en bestanden uit te wisselen. De applicatie versleutelt berichten om te voorkomen dat anderen toegang krijgen tot uw informatie. U kunt er zeker van zijn dat alleen u als ontvanger deze informatie kunt lezen.  

Een beveiligd bericht met vertrouwelijke informatie ontvangt u per e-mail. In deze e-mail vindt u een link naar een beveiligde omgeving. Hier moet u een SMS-code of een toegangscode invoeren om het bericht te kunnen openen en eventuele bijlages te kunnen downloaden.

Het is belangrijk dat u wijzigingen in uw e-mailadres of mobiele telefoonnummer direct aan uw contactpersoon of gezondheidscoördinator bij HumanCapitalCare doorgeeft. Op deze manier kunnen wij veilig met u blijven communiceren.

Onderstaand vindt u een aantal veelgestelde vragen en antwoorden.

Hoe open ik een Zivver-bericht?

E-mail in Postvak in 

U ontvangt een bericht met het HumanCapitalCare-logo en de naam van de afzender (of van de gedeelde mailbox). Door het klikken op de blauwe knop ‘Open bericht’ in deze mail opent u automatisch het HumanCapitalCare-gastportaal.  

HCC-Zivver-cards_nieuw bericht.jpg

Bericht openen met een
sms-code 

Om het bericht te ontgrendelen, klikt u op de knop  ‘Stuur mij de code’. Met de ontvangen sms-code kunt u vervolgens het bericht lezen en eventueel beantwoorden. Klopt uw telefoonnummer niet meer? Dan kunt u dat hier aangeven en krijgt de verzender daar een melding van. 

Smscode

Bericht openen met een 
toegangscode 

Om het bericht te ontgrendelen, moet u de eerder ontvangen toegangscode invoeren. Vervolgens kunt u het bericht lezen en eventueel beantwoorden. De toegangscode heeft u apart ontvangen van de afzender (persoonlijk, telefonisch of via een brief).
 

Toegangscode

Bericht openen met een 
verificatie e-mail

Om het bericht te ontgrendelen, klikt u op de knop 'Stuur mij de code'. Een 6-cijferige code wordt dan verstuurd in een aparte e-mail. Deze code uit de e-mail dient ingevoerd te worden in de Zivver-omgeving waarna u het bericht kunt lezen en eventueel beantwoorden. 

HCC-Zivver-cards_verrificatie-e-mail.png

Een gratis Zivver-account aanmaken

U heeft ook de mogelijkheid om een gratis Zivver-account aan te maken. Dat doe je hier:

Zivver-Account aanmaken

Zodra u een account heeft, kunt u inloggen. Als je ingelogd bent, kunt u alle ontvangen Zivver-berichten openen/lezen zonder voor elk bericht afzonderlijk een code in te hoeven voeren.

Inloggen Zivver-account

Wat moet ik doen als ik mijn toegangscode niet meer weet?

Zivver-berichten worden soms vergrendeld met een toegangscode. HumanCapitalCare communiceert deze code vooraf met u tijdens een spreekuur, overleg of per brief/telefoon.  

Mocht het zo zijn dat u deze code niet meer weet, en daardoor het ontvangen Zivver-bericht niet kunt openen, willen wij u vragen om contact op te nemen met uw vaste gezondheidscoördinator.  

 

Hoe reageer ik op een e-mailbericht dat via Zivver is verstuurd?

U leest het bericht dat via Zivver is verstuurd op een beveiligde webpagina. Als u op het bericht wilt reageren, dan kan dat op deze pagina. Klik op de knop 'Beantwoorden'. U kunt dan in het antwoordveld direct uw reactie typen. Eventueel kunt u ook een bijlage toevoegen met de paperclip-knop. U verzendt de reactie door op de verzendknop te klikken. Wanneer de ontvanger hierop reageert, ontvangt u weer een notificatie per e-mail.

Hoe kan het dat mijn Zivver-bericht verlopen is? 

Alle berichten die u vanuit HumanCapitalCare ontvangt met Zivver vervallen standaard na 12 weken. Indien u voor deze tijd niet de mogelijkheid heeft gehad om het bericht te lezen en/of de bijlage te downloaden, dient u de verzender hiervan op de hoogte te brengen zodat hij/zij het bericht opnieuw aan u kan versturen.  

Ervaart u issues met het openen van een Zivver bericht?

Dit kan wellicht te maken hebben met de instellingen van de webbrowser die u gebruikt. In dat geval kunt u het beste contact opnemen met het helpcenter van Zivver.

contacts
Samen bouwen aan een mentaal krachtige organisatie?
Wij gaan graag in gesprek.