Campagne ‘Bedrijfsarts worden. Het betere werk!’

In oktober startte de campagne ‘Bedrijfsarts worden. Het betere werk!’. Het doel van de campagne is de instroom in de opleiding tot bedrijfsarts te vergroten. Hiervoor laten tien ambassadeurs die werken als bedrijfsarts of in opleiding zijn tot bedrijfsarts, de mogelijkheden van het vak zien. Zo ook Christiaan Mollema van HumanCapitalCare.

Christiaan Mollema is namens HumanCapitalCare ambassadeur voor de campagne. Je vindt Christiaan en alle andere ambassadeurs op www.bedrijfsartsworden.nl.

De campagne
Er is een tekort aan bedrijfsartsen. Er melden zich te weinig basisartsen aan voor de opleiding, terwijl de huidige populatie van bedrijfsartsen vergrijst. Het doel van deze campagne is dan ook de instroom in de opleiding tot bedrijfsarts te vergroten.

De campagne is een gezamenlijk initiatief van de beroepsvereniging NVAB, de brancheorganisaties KoM en OVAL, de opleidingsinstituten NSPOH en SGBO en het ministerie van SZW.

terug naar overzicht